Personal Branding; het gras bij de buren is niet altijd groener!

Jezelf beleven als een sterk merk. En anderen om jou heen de gelegenheid bieden om jou te beleven als sterk merk. Mensen kunnen jou op deze manier beter begrijpen. Doen wat dichtbij jezelf ligt en vanuit jezelf succes beleven. Het geeft energie en daardoor kun jij jezelf sterk neerzetten. Dat begint met het geloof in jezelf en dat jij jezelf mag ontwikkelen tot een krachtig merk.


Gepubliceerd op 12-04-2019


Het zit in de mens, de wil om te ontwikkelen. Leeftijd speelt geen rol, ontwikkelen is niet gekoppeld aan leeftijd. Het is een natuurlijke drang, een persoonlijke motivatie om het beste uit jezelf te halen en vertrouwen te hebben in jouw capaciteiten. Het begrijpen van het eigen gedrag en het gevoel dat jij zelf invloed hebt. Om vanuit dat begrip te verbinden met anderen en op zoek te gaan naar een veilige en passende omgeving.

Werk is een onderdeel van je leven, parttime of fulltime. Het is fijn wanneer je plezier kan vinden in je werk, hierin kunt zijn wie je bent en je “vrij” kan voelen in je werk. Dit fijne en vrije gevoel kun je duiden als een onbewuste bedoeling. Het leert je welke keuze je kan maken en welke weg je kan volgen om goed in je vel te blijven zitten. Dat maakt dat je kunt blijven groeien als mens en beter kunt bepalen hoe werk in jouw leven past. Het is een onderbouwing voor jouw persoonlijke motivatie.

In het werk balanceer je vaak. Je probeert het optimum te vinden in het halen van resultaat in relatie tot je omgeving. Daarbij mag de druk op het resultaat niet te groot worden. Te veel druk zorgt voor uitval. Tegelijkertijd zorgt te weinig druk voor een matig resultaat. Je bent op zoek naar steun uit de omgeving en je probeert verbinding te zoeken en te maken. De wijze waarop jij je manifesteert, trekt ook andere mensen aan. Het begrijpen van jouw persoonlijke motivatie geeft inzicht in de onbewuste aantrekkingskracht op andere mensen.

Voor een werkgever is het ook van belang dat jij je lekker voelt. Het geeft meer tevredenheid in je werk. Het zorgt ervoor dat je meer betrokken bent bij het bedrijf waar je werkt. En, dit is misschien wel het meest interessante, dat jouw intentie om ergens anders te gaan kijken zal afnemen. Het gras bij de buren is dus niet groener! Jouw eigen gras wordt groener wanneer jij je lekker voelt in je werk. Dat lekker voelen in je werk wordt positief gestimuleerd als jij mag doen waar je goed in bent, bevlogenheid mag laten zien en daarmee het verschil kunt maken. Dus je bent dan onderdeel van een organisatie om wie je bent en wat je kunt laten zien!